Monday, February 28, 2011

Tragedi Top-Up

kisah nie xda kaitan dgn aku...cuma ingt meluahkan rsa simpati terhadap mmber ku yg teraniaya..
ceritanya mcm nie...tmpt aku keja kedai top-up KUO..ada tragedi brlaku iaitu kehilgan kad top up mencecah RM506..(byk tue...kaya sapa yg ambk...)
d pendekkan crita, mmber aku nie cian d tuduh tp bkn oleh tauke kedai tp bdk sorg lg yg mnjdi suspek utama dlm ini kes...
apbla mmber aku n bdk tue d pggil tuk wt keterangan..nie keterangan mereka:

BUDAK TUE:
-dia keja pd ari selasa pkul6-8 mlm..tp org yg gnti dia pd pkul8 x dtg jdi dia tggu smpi 8.15..pas2 dia blek tergesa2 coz dia ada klas pd pkul8.

MEMBER AKU:
-dia keja pkul 11am pda ari Rabu..pg tue dia ada kol aku menanya knp xda kad top-up dlm box..aku ckap biar jak la..myb kak zati lupa bg kot..so..mmber ku keja sprti besa..

dri keterangan yg di buat..dpt d analisiskn bhwa:
hipotesis 1: bdk tue tergesa2 blek sehingga terlupa mgambil kad top-up krn trlwat nk p klas.
hipotesis 2: myb ada org ambk kad top-up 2....

so, the conclusion skrg...sapa kah yg brsalah??? mmber aku r bdk tue...aku bkan baking mmber tp dh bleh lihat yg mmber aku x brslah kn...sabar ya mmber ku....kebenaran slalu berada d pihak yg btul....berani krn bnar,,tkut krn slah...

No comments:

Post a Comment